Hem > Filminspelning > ”Det känns som hemma”

”Det känns som hemma”

”Vi trivs skitbra!”, säger Peter Stormare och ler brett. Under tiden som han medverkar i inspelningen av Jägarna 2 bor han tillsammans med sin familj i Överkalix.

”Under dagarna är vi ute och plockar svamp och bär i skogarna här omkring, frugan är ju från Japan så hon tycker att det är väldigt exotiskt. Jag hade tänkt försöka spela in lite musik också medan jag är här. Det finns ju så många fantastiska band i kommunen”

Peter Stormare kommer själv från en liten by och känner igen sig i Överkalix. ”Jag minns då jag själv var ung och stod där utanför korvkiosken varje fredagskväll”, han skrattar och fortsätter att berätta ”alla är så trevliga och vänliga, och vi har fått en hel del älg och renkött. En vanlig dag då jag är ledig, och inte läser manus så tar jag familjen med mig och går ner på Konsum eller Ica och träffar lite vanligt folk, jag känner mig hemma här.”  

”Vet du var jag kan få se en björn?” frågar han mig innan jag ens har hunnit berättade om nästa fråga som ni läsare undrar över. ”Jag vill så gärna se en björn förstår du. Jag har hört en björn en gång men aldrig sett någon, så jag försöker att vara ute mycket i skogen på lite björnjakt, säger han och ler stort.

Innan jag går tillägger han att det är bra att hotellet finns. ”Du vet, det är ju där jag träffar folk också. Jag brukar ta mig en öl och prata om morgondagen med de som kommer förbi”

Peter Stormare

  1. LN
    31 augusti, 2010 kl. 04:13

    Nämen! Vad kul att han gillar Ökx! 🙂

  2. Anonym
    1 september, 2010 kl. 07:21

    Fint skrivet om Stormare, Viktoria!

  3. positiv
    1 september, 2010 kl. 09:40

    Vad det är roligt att det händer nå här i Bränna. Nu måste vi alla ta fram vår positivitet. Det vinner vi på:)

    • 1 september, 2010 kl. 10:47

      Ja, det är riktigt roligt 🙂 Och tänk vad kul att se filmen på bio och veta att 90% av filmen är inspelad i Överkalix 🙂

  4. Tobias Lundstedt
    2 september, 2010 kl. 06:53

    Hej!, vill bara ta chansen att tacka Peter Stormare för den fina autografen som Janne Eklund hade med sig till mig efter begäran från inspelningarna i Överkalix!

    Är helt överlycklig!, är ett jätte fan!, hoppas man får se ännu mer av dig Peter på vita duken framöver!

    Ser verkligen fram emot Jägarna 2!, blir helt klart att se den på premiären här i sthlm.

    Keep the good work!

    //Tobbe =D

  5. Jägare ÖKX
    4 september, 2010 kl. 05:22

    Om Peter vill se en björn så är nog chanserna störst att han tar bilen helst ganska sent på kvällen och spanar. Några tips på skogsbilvägar inom Ökx kommun: ”Risbergsvägen”, ”Marsjärvvägen” och finns ju då flera avtags vägar att ta in efter. Men om man är okänd där så ta helst GPS 🙂 Lycka till!

  6. Stefan H.
    5 september, 2010 kl. 12:02

    jag har hört Stormare är en trevlig och glad typ. kul höra att han trivs i Ökx gåben där 🙂

    • 5 september, 2010 kl. 12:40

      Jo, både Stormare och Lassgård är väldigt trevliga och glada 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

