Hem > Filminspelning > Fotografering förbjuden

Fotografering förbjuden

Andra och sista dagen i Luleå för den här veckan. Hela teamet tryckte in sig i en trång källare nere i polishuset, kändes som att luften skulle ta slut där nere. Som tur var hade vi inte många scener som skulle spelas in där och fort förflyttade vi oss till Aurorum. Där åkte vi några våningar upp och filmade poliserna ”Erik” och ”Johannas” arbetsrum. När ni ser filmen kommer ni alltså att tro att deras rum är i ett polishus i Stockholm men det är i själva verket ett par rum i Luleå, som inte ens är i ett riktigt polishus. Tänk vad mycket man kan fixa och trixa.

Jag hade fotat ett par bilder inne i polishuset men nu när jag sitter här kom jag ihåg att jag såg en skylt ”fotografering förbjuden”, så jag är lite osäker på om jag kan lägga upp alla bilder. Och jag har försökt få tag på någon som kan ge mig ett ja eller ett nej men utan resultat. Så, ni får lov att vara nöjda med ett fåtal bilder ikväll.

Daniel Ahlbäck och Anders Lexne

Tagning, vår producent Per Janérus har en liten roll i filmen

Titta vad som hängde i fikarummet, ett foto från en av våra inspelningsdagar!

Aurorum

Lassgård fixas till inne i "sminket" före tagningen

Kategorier:Filminspelning Taggar:
  1. Fan
    16 september, 2010 kl. 02:16

    Nice photo of Rolf Lassgård according to his motto ” Brynäs i mitt hjärta – och på min halsduk.”

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

